12 september 2013

GUESTBLOG: Justine in Stockholm (September)

Na de enthousiaste reacties op de filmpost van Astrid, ben ik heel blij dat ik jullie opnieuw een gastblogger mag aankondigingen. Een van mijn goede vriendinnen Justine is momenteel op Erasmus in Stockholm, en zoals ik op voorhand al kon voorspellen is Justine + Stockholm a match made in heaven. Iedere keer wanneer ik haar spreek is ze dolenthousiast over de stad en alle bezienswaardigheden. En ze is zo lief om al die leuke plaatsen die ze daar tegenkomt met ons te delen. Vanaf nu, tot eind januari mag je dus eens om de zoveel tijd een lijstje met hotspots uit Stockholm verwachten. Tack kära Justine!

Rosendals Trädgard


De eerste plek die ik jullie wil tonen en die zeker een aanrader is in de zomer is "Rosendals Trädgard", gesitueerd op het eiland Djurgarden. Deze plaats heb ik ontdekt in de eerste dagen dat ik in Stockholm was met mijn mama, we hadden citybikes gehuurd om dit eiland te ontdekken. Het is het groenste eiland van Stockholm en maakt deel uit van Ekoparken. Heerlijk om te fietsen en te wandelen dus ! Toevallig kwamen we uit bij "Rosendals Trädgard", een enorm gezellige plek midden in de stad. Er wordt vanalles zelf gekweekt, van groenten en fruit tot een heel bloemenperk waar je voor 4euro een hele kilo bloemen mag plukken. Ideaal dus om je kot/appartement op te fleuren. Verder vind je hier ook een café en een winkel waar ze zelfgemaakte confituren en vers brood verkopen. Er is ook een boomgaard waar banken staan en waar je heerlijk kan picknicken. Ideale plek als je wil ontsnappen aan het drukkere stadsleven en dat op slechts 15min wandelen van het centrum.

Grandpa (Södermannagatan 21)


En dan is het nu tijd voor wat shopping. Deze winkel bevind zich op het eiland Södermalm. Dit eiland is momenteel de hippe buurt, waar je de sfeer en aanwezigheid van kunstenaars, musici en ontwerpers voelt. Heerlijk om te komen rondwandelen, een koffie te drinken en af en toe een winkel binnen te gaan. Bij Grandpa vind je kleding voor mannen en vrouwen en originele gadgets. Ze hebben leuke zweedse merken en je kan er een hele Zweedse outfit samenstellen, inclusief schoenen, kousen en een tas. Check ook eens hun website want ze hebben een online shop: http://www.grandpa.se/ Ik kom hier zeker nog eens een kijkje nemen wanneer le boyfriend in town is!















Sandqvist (Swedenborgsgatan 3)


Last but not least, Sandqvist. Wanneer je in Stockholm rondloopt zie je dat bijna alle mannen bezig zijn met hun uiterlijk en graag goed gekleed de straat opgaan. Wanneer je hun stijl wat in de gaten houdt, zal je zien dat heel veel van hen een rugzak dragen van dit merk. Op de foto's herken je dit ook meteen en ik denk dat ik het in België ook al ben tegengekomen, maar het is dus wel iets typisch Zweeds. Ook meisjes dragen deze tassen en de portefeuilles zien er van heel goede kwaliteit uit. De winkel zelf ademt het Zweedse landschap uit met zijn bergen, meren en bossen als inspiratiebron.


2 opmerkingen: